Шукати в цьому блозі

пʼятницю, 7 червня 2013 р.

SAAQ. Частина 4. Останній бар'єр.

     Ну і нарешті остання перешкода на шляху до отримання водійських прав - практичний екзамен. Так як досвіду у мене кіт наплакав, то потрібно було знайти інструктора і навчитись нарешті водити машину. Ціна години заняття достатньо кусюча - в середньому 30 - 35 $, дехто "продає" не менше двох годин за одне заняття. В підсумку може набігти нормальна сума. Але знайомі підкинули номер інструкторів, імігрантів з Росії, які давали уроки по 25 доларів. До того ж, вони живуть в Лонґиї. Номер їхній дам, але незабаром вони збираються переїжджати на північний берег, тому напевно тут працювати перестануть, хоча хто знає - дзвоніть, питайте: 514 - 244 - 2680, звати Леонід (балакає російською).

     Накатав я десь 12 - 15 занять. Їздив по вихідним. Коли відчув, що пора (особливо коли побачив 60-літніх бабок, які ганяють на "Мустангах"), подзвонив в SAAQ  і нарешті записався на екзамен. Там трохи охололи мій потяг, сказавши, що найближче вільне місце буде через два місяці. Але що робити, нехай буде. Ще сказали, що потрібно заходити на сайт і дивитись на зміни, можливо щось з'явиться раніше. Ну я так зразу і зробив, як тільки поклав трубку. Захотів просто попробувати, як працює ця сторінка:





     Для початку потрібно вибрати одну з опцій в групі Permis de conduire - Examen de conduite :
- Prendre un rendez-vous (Записатись на зустріч);
- Annuler un rendez-vous (Анулювати зустріч);
- Modifier un rendez-vous (Змінити зустріч);
- Consulter un rendez-vous (Переглянути дані про зустріч).

     Потім для входу в систему потрібно ввести свій номер телефона, номер справи (un numéro de dossier - номер, який починається з букви, після якої йдуть 12 цифр; він записаний на ідентифікаційній пластиковій карточці, а також на учнівських правах, якщо вони у вас є), призвіще, ім'я та дату народження.

     Потім повинен з'явитися календар із вільними датами, на які можна записатись. В кінці сеансу краще роздрукувати інформацію про призначену зустріч. Коротше - заходьте на цю сторінку і перевіряйте вільні дати. Вже через 5 хвилин, як я по телефону записався на здачу на серпень, я зміг перенести дату екзамена на початок червня.  

     За тиждень до екзамена взяв чотири заняття і тренувався більш інтенсивно. Але до кінця так і не був впевнений, чи здам з першого разу, тому особливо ні на що не сподівався. 

     На сам екзамен потрібно знайти собі машину, на якій будете здавати. SAAQ не надає автомобілів. Я взяв в оренду в мого інструктора (45 $). Орендувати можна в будь-якій водійській школі, або приїхати на своїй. На машину потрібно показати посвідчення про присвоєння номерного знаку (le sertificat d'immatriculation du véhicule) та страховий поліс (la preuve d'assurance responsabilité du véhicule). Безпосередньо перед початком іспиту ваш екзаменатор, який буде з вами в авто, перевірить машину - попросить почергово увімкнути поворотники, гальма, натиснути на газ, коли машина стоїть на ручнику. Після чого почнеться основна частина. Перша перешкода - виїхати із стоянки, не забудьте зупинятись на всіх стопах, які там є, не дивлячись на те, що на стоянці ви їдете на швидкості 10 км/год. А стопів там багато. 

    Екзаменатор пояснює, що буде говорити, куди повертати, якщо мовчить - значить їдемо прямо.  Як тільки ви допустите якийсь прокол, він буде записувати це в свій зошит. Але це ще не значить, що ви не здали, все залежить від серйозності помилки. В мене моя мадам навіть сама пригальмувала, тому що ми різко в'їхали в поворот, але я якраз також почав пригальмовувати, тому вийшло достатньо плавно. Мадам попередила, що краще на поворотах їхати на меншій швидкості. Ще була ситуація, коли я на перехресті перестроївся для повороту з середньої полоси в крайній правий ряд, і перетнув при цьому суцільну лінію. Оце мене дійсно збентежило і не давало спокою до самого закінчення. Але в тій ситуації просто не було іншого виходу - в правій полосі були припарковані машини і вільне місце для нас було вже в самому кінці, де розділювальна смуга була суцільною. Довго вагався, що робити, але мадам скомандувала "Вправо", думав, може перевіряє, як я себе поведу. Зрештою перестроївся і повернув - буде, що буде.

     Нічого іншого цікавого не відбувалося, машин було мало, мені повезло )) . Навіть на дорогу з одностороннім рухом не виїжджали. Десь хвилин 30 поїздили, після чого поїхали на стоянку - нашу відправну точку. Тут потрібно було припаркуватись задом під 90 градусів. З ходу я це не зробив, прийшлось трохи здати вперед і відкоригувати траєкторію. Мій інструктор попереджав, що на стоянці головне не панікувати, потрібно просто поставити машину, можна гоцатись, скільки влізе, тільки нікого не пошкрябати і щоб було достатньо місця для відкривання дверцят. Потім, як я побачив, я ще не найгірше паркувався - одна дівчина, яка також здавала, навіть таки зачепила сусідню машину. 

     В машині мій екзаменатор почала говорити про мої помилки - "криве" паркування і небезпечне входження в поворот, але закінчила фразою "але вам сьогодні повезло і ви здали екзамен". Merci, Madame! Я вас не забуду.

     Після цього віддав ключі власнику і з легкою душею пішов чекати своєї черги, щоб отримати тимчасові права (permis de conduire provisoire - виглядає трохи смішно: надруковано на папірці формату чекової книжки, штампів ніяких нема, тільки мій підпис) та сфотографуватись на постійні, які прийдуть поштою на протязі 10 днів. 

    Скільки це коштувало:
- 26.75  $ за сам екзамен;
- 54.43  $ за права - ця сума буде різнитися, залежно від ситуації. Адже це сплачується частина щорічної плати за права - від моменту здачі іспиту до дати вашого народження. Потім кожного року потрібно платити повну вартість.
- 45  $  за оренду машини (ця цифра також може бути іншою у вас). 

    Деякі основні моменти на дорозі, на які потрібно звернути увагу:

- на знаках СТОП (ARRÊT) потрібно повністю зупинятись, а не їхати накатом;

- не пропускайте  ARRÊT - за деревами їх може бути погано видно, орієнтуйтесь також на дорожню розмітку - білу поперечну смугу, яка часто супроводжує цей знак (але не завжди). Ці знаки шестигранної форми, їх легко відрізнити від інших; 

- на перехресті, де на всіх дорогах стоять СТОПи, машини проїжджають по черзі: "перший приїхав - перший поїхав";

- але ще більш уважно потрібно проїжджати перехрестя типу "головна-другорядна". Знак "Дати дорогу", чи "Головна дорога" тут не ставлять. Потрібно орієнтуватись на СТОПи - на головній дорозі їх просто немає. Тож якщо ви на дорозі, де стоїть стоп, дивитесь уважно, чи є стоп на поперечній дорозі. Якщо немає, то ви робите повну зупинку, після чого накатом виїжджаєте повільно вперед, щоб краще роздивитись, чи немає на головній дорозі машин, що наближаються, якщо дорога вільна, продовжуєте їхати;

- мертві зони - кожен раз при повороті додатково крім заднього і бокових дзеркал перевіряєте мертву зону з боку, куди будете повертати;

- дотримуватись швидкісних обмежень - слідкуйте за вказівниками швидкості, які досить часто міняються: 30, 40, або 50 км/год. На трасах може бути ще 70 і 100 км/год, але туди зазвичай молодняк не возять. Можна їхати на 2-3 км повільніше, але аж ніяк не швидше. Хоча і набагато повільніше також їхати не потрібно. 5 км менше за дозволену швидкість уже може бути порушенням;

- поворот з двосторонньої дороги на двополосну односторонню - машину потрібно скерувати в крайній лівий ряд, якщо ви з правої полоси повертаєте наліво. Якщо ж направо - то тут нічого складного немає, адже ви по любому в'їжджаєте в крайній правий ряд;

- поворот з двополосної односторонньої на двосторонню дорогу - тут головне не забути перестроїтись в полосу, що відповідає напрямку повороту - праву, або ліву.


SAAQ. Частина 3: Je l'ai réussi!!!
SAAQ. Частина 2: Неостання.
SAAQ. Частина 1: Запис на здачу теоретичного екзамена.
Завантажити книжку Guide de la route
Завантажити книжку Conduire un vehicule de promenade

2 коментарі:

  1. Мої вітання!
    Тепер треба брати хоч якусь баньоль, щоб не позбавитися хоч якись навичок керування)))

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую!
    Це точно, бо пройде місяць-два, все забуду. Зараз якраз шукаю на кіжіжі щось найдешевше, щоб водій початківець міг подряпати і не переживати ))

    ВідповістиВидалити